20 november 2009

wavissen en pinguins, op weg naar Esquel

Posted on 00:24 by Juan & Karin

Om onze enthousiaste volgers eerst gerust te stellen, het strand was zo leeg vanwege de wind! Het lijkt hier erg vaak te waaien.
Op het moment van schrijven zitten we met de hele groep in een ‘toeristenbusje’, zeg maar een soort transporter busje, in het wit uitgevoerd uiteraard. Ook nu schuift de bus van links naar rechts door de harde wind. De vorige keer schreven we ook vanuit de bus en dat is voornamelijk uit ‘noodzaak’ ofwel tijdgebrek doordat we een druk schema hebben. Vanuit Buenos Aires naar Puerto Madryn duurde 17 uur in de bus, ondanks dat je er bijna helemaal horizontaal in kan liggen waren we blij dat we er weer uit waren. De bus heeft in die tijd maar 1x gestopt!

Puerto Madryn maakte bij aankomst een erg desolate indruk en met een wind van ongeveer 110 km per uur leek het wel een spookstad. We zijn hier twee overnachtingen gebleven en al snel zijn we erachter gekomen dat het 's avonds erg levendig is, dan lopen er veel Argentijnen maar ook heel veel (backpack) toeristen rond. Iedereen komt voornamelijk voor de walvissen en de pinguins. Iets anders is er volgens mij ook niet te zien of te beleven in de omgeving.

Ook wij hebben natuurlijk de toeristische atracties bezocht, maar dat betekende wel dat we om 07:15 al moesten vertrekken en de gehele woensdag in totaal 6 uur in de bus hebben gezeten :-( De afstanden zijn hier dan ook enorm. In een vrij grote boot met misschien wel 50 mensen in totaal zijn we de baai ingevaren om de vrouwelijke walvissen te spotten met hun kinderen. Volgens mij bevielen de walvissen hier ook en komen de kleine walvissen enkele tonnen aan voordat ze de volle zee opgaan.
Gelukkig was het vrij eenvoudig om ze te zien, met hun omvang zijn ze ook nauwelijks te missen. Heel bijzonder om ze in een enkel geval van twee meter afstand te zien, gelukkig zijn ze niet agressief.

Op een andere plek waar we naar toe zijn gereden konden we zowel baby als volwassen zeeleeuwen zien! Helaas zijn ze voor toeristische foto's niet zo geschikt doordat ze alleen maar willen liggen en nauwelijks in beweging komen.
De pinguins waren een ander verhaal, die zijn mensen gewend en weten dat wij ze niets doen en waggelen gewoon langs je alsof je er niet staat. Je moet dan ook oppassen dar je er niet tegen aanloopt zoveel waren het er. Heb zelf nog een grappig filpmje gemaakt waarin een pinguin komt aanlopen en mij op een halve meter weer voorbij loopt.

We zijn nu op weg naar Esquel, daar blijven we 1 nacht om weer door te gaan naar Bariloche.

Posted by Picasa

1. Dag Juan en Karin, wat een schitterende reis die jullie maken. Ik, Frans, kom net uit bed na een week griep en lees nu de mail. Wij zijn niet jaloers maar strondjaloers, moet fantastisch zijn daar. Geniet er van en wij volgen jullie.
    Frans en Carla, Almere

2. Hola Juan patito en karin las fotos son muy bonitas.
    echt leuk dat jullie walvissen en pinguins hebben gezien ik wil daar ook heen en oma ook
    duzz we gaan van af nu sparen we willen zo graag waaaaaaaa!!!!!!snif snif snif waaaaaaaaa!!!!!!! snif snif snif waaaaaaaaa!!!!!!!!!! groetjes van oma en faro

3. Liedje met de muziek van herman van veen (ik ben vandaag zo vrolijk)

We willen naar de walvissen walvissen walvissen
    We willen er zo graag heen
    Want hun zwemmen zien we zo graag
    Walvissen en pinguinen zeeleeuwen en anderen dieren
    Zien we ook heel graag!
    Maar heelaas zijn we er nu niet
    Er nu niet er nu niet
    We weten er mensen zijn mensen zijn mensen zijn
    Die we heel goed kennen goed kennen goed kennen
    Die in Argentinië zijn
    
    De beroemde bedenkers Faro
    En Oma

4. Hoi Faro en Mama,

Hier even een snel berichtje, wat een leuk liedje/ nummer! Zijn jullie lang bezig geweest?
    Wij hebben vandaag eindelijk een vrije dag en zijn nu in Bariloche. het wordt steeds kouder! Morgen vliegen we nog meer naar het zuiden, de 30 graden van Buenos Aires hebben we al lang achter ons gelaten. Het is nu winterjassen tijd.

Groet,

Juan en Karin

5. Hoi Juan en Karin,

Leuk om al jullie belevenissen te kunnen volgen, klinkt als een fantastische reis en er komt nog veel meer. Is het een beetje leuk reisgezelschap waar je nu mee optrekt? Stukje vlees van een kilo.....dan hebben we straks heel wat extra Juan en Karin tegenover ons, dat wordt naar de sportschool.

In elk geval heel veel plezier verder en we blijven jullie op deze manier volgen.

Groeten,

Bert-Jan en Sabrina

6. Wauw Juan! Wat een mooie foto's man! Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Ik zal de blog blijven volgen. Heel veel plezier en geniet!

Bart

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.